מה צפוי לנו ב 4 סדרות הפלייאוף הראשונות?/שחר אלוני

יש לנו 4 סדרות פלייאוף שידועות כבר מספר ימים:
מזרח:
מילווקי – מיאמי;
ניקס – אטלנטה;

מערב:
דנבר – פורטלנד;
קליפרס – דאלאס;


מילווקי באקס – מיאמי היט

שחזור של הסדרה מהסיבוב השני אשתקד, שהיתה אחת הסדרות המכוננות בפלייאוף.
בשנה שעברה מילווקי הגיעה לסדרה כפייבוריטית, עם ה-MVP המכהן, נקלעה לפיגור 3-0, כאשר יאניס יצא מהסדרה בפציעה. דווקא אז צמצמו הבאקס ל-3-1 בשביל הכבוד, בדרך ל-4-1 חד צדדי.
הסדרה לפני שנה התאפיינה בהבדלים ניכרים בחוסן המנטאלי בין שתי הקבוצות, כאשר כמעט כל פעם ברבע הרביעי מיאמי התעלתה וקיבלה מהסגל שלה הרבה יותר מאשר מילווקי שנטתה להעלם בדקות ההכרעה, למרות סגל עדיף על הנייר.
את כל זאת עשו ההיט עם באטלר, דראגיץ' ובאם הצעיר, בסיוע כמה וכמה רוקיז' מצטיינים כמו הירו, רובינסון ונאן.

מה צפוי לנו השנה? האמת היא שהסגלים נותרו די דומים וגם צוותי האימון לא ממש השתנו. מיאמי מגיעה עם יותר נסיון וביטחון אחרי הגמר הכללי שעשתה בשנה שעברה. הם גם נראים מחוברים בשבועות האחרונים הרבה יותר מאשר בתחילת העונה בה סבלו מעייפות מובנת.
הבאקס על הנייר יותר מוכשרים, יש להם את השחקן הטוב על המגרש בפער ויש להם חמישיה יותר חזקה, ואולי גם יותר עומק. השאלה הגדולה שוב תהיה החוסן המנטאלי. אם נראה שינוי בנושא הזה אצל הבאקס, נוכל לומר שההבאה של הולידיי (במקום בלדסאו) עשתה את ההבדל, מכל הבחינות.
סביר שהבאקס יראו יותר טוב משנה שעברה (אולי הבועה והשביתה שלהם השפיעה?). צפויה סדרה יותר צמודה, אבל כל עוד לא הוכח אחרת פט ריילי וספו הם מאמני פלייאוף בעוד באד הוא מאמן עונה סדירה, ולכן אלך עם מיאמי אבל מאד צמוד.
זו נראית סדרה של 6-7 משחקים, למיאמי לדעתי סיכוי של 55% אחוז לעלות לסיבוב השני, ולהותיר את הבאקס עם הרבה חשיבה לקיץ.
אם הבאקס יצליחו לעשות סוויץ' מנטאלי ולעבור את יריבתם, הם יהפכו לקונטנדרית בכירה ביחס למזרח.

מה יקרה לדעתך בסדרה באקס – היט
 
pollcode.com free polls


ניו יורק ניקס – אטלנטה הוקס

המרענן הרשמי של הסיבוב הראשון. שתי קבוצות שלפני שנה נחשבו כתחתית "ליגה ב' מזרח", והפכו לקבוצות פלייאוף משמעותיות בקונפרנס.
הניקס עם ראנדל המשתפר ועם המאמן תיבודו שבונה הגנת ברזל, עשו עונה מצוינת, מעבר לכל התחזיות. אטלנטה עם סוללת הסקוררים בראשות יאנג, עשתה עונה טובה מאד, לפחות כמו הציפיות היחסית אופטימיות שהיו מהם.
מה צפוי בסדרה?
האמת שקשה לצפות, נלך על סדרה של 6-7 משחקים, ואם חייבים לקחת צד, אז נלך עם זו שנראית יותר קשוחה: הניקס עם 55% סיכוי לעלות.

איך תיגמר הסדרה ניקס – הוקס?
 
pollcode.com free polls



דנבר נאגטס – פורטלנד טרייל-בלייזרס

ובמעבר חד למערב, הקונפרנס בו כמעט כל קבוצת פלייאוף היא ברמה של קונטנדרית, ובפלייאין היה לנו את הלייקרס וסטף.

דנבר נתנה עונה טובה מאד, והיא למעשה היחידה מבין 4 הפינאלסטיות אשתקד (מיאמי, בוסטון, לייקרס, דנבר) שלא חוותה נפילה בעונה הרגילה, למרות הפציעה של ג'מאל מארי.
יוקיץ' נותן עונת MVP, ושאר הסגל מחובר.
מן העבר השני, פורטלנד, עם לילארד, מקולום, נורקיץ' וכרמלו. קבוצה איכותית, עם המון כישרון, והחלמה בעיתוי הנכון של הפצועים לאורך העונה.

מה צפוי בסדרה?
נראה שלדנבר יש יותר קשיחות, הרבה יותר הגנה, ולא פחות כישרון, יוקיץ' יככב והחטיפים יעלו לסיבוב השני במשהו כמו 6 משחקים. מעריך את הסיכוי שלהם ב-60-65%.

מי עולה דנבר או פורטלנד?
 
pollcode.com free polls


לוס-אנג'לס קליפרס – דאלאס מאבריקס

עוד סדרה שכבר היתה אשתקד (בסיבוב הראשון). דאלאס מגיעה קצת יותר מנוסה ומחוברת מאשר בשנה שעברה. הקליפרס הם קצת סימן שאלה, לא ברור מה הכושר הפיסי של קוואי, או עם איזו מנטאליות יגיע ג'ורג'. הקליפרס לדעתי קצת נחלשו ביחס לשנה שעברה עם האיבוד של הראל שהוא מנוע וספק נקודות עקבי, וגם של לו וויליאמס. ההגעה של איבקה ורונדו מוסיפה, אבל לדעתי זה לא מחפה על העוזבים. גם האווירה בקבוצה לא ברורה, כאשר התנופה מהגעתו של קוואי מטורונטו נראית כהסטוריה רחוקה.
דאלאס, לעומת זאת, דווקא נראו טוב בשבועות האחרונים, ולוקה יגיע מפוקס לפלייאוף.

מה צפוי לנו בסדרה? על הנייר הקליפרס הרבה יותר מוכשרים. עם זאת, נראה לי שתהיה סדרה צמודה. אני לא חושב שג'ורג' ישחק בשיאו כמו בעונה הרגילה. אם ג'ורג' יהיה סביר ולא יעשה יותר מדי נזק וקוואי ייתן סדרה מאומצת וטובה, אז הקליפרס ב-6. אם ג'ורג' יהיה חלש וקוואי מתחמם בהילוך שני, דאלאס יכולים להפתיע.
נלך על סדרה שקולה של 50-50 והפתעה של דאלאס במשחק 7.

קליפרס או דאלאס?
 
pollcode.com free polls
Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zvika Bar-Lev
21/05/2021 9:06:10

כמה שאני מסמפט את לוקה, ובכלל דאלאס היא בהחלט קבוצה טובה, אני חושב שהקחיפרז יראו דומיננטיות בסדרה הזאת וינצחו בצורה חד משמעית. זה לא אומר שהם יעברו סיבוב שני, אבל סיבוב ראשון זה שלהם.

Zvika Bar-Lev
21/05/2021 9:07:28

אצל דנוור בלייזרס, אני מקווה לראות הצגות של לילארד, ותכלס ניצחון ברור של דנוור.

Zvika Bar-Lev
21/05/2021 9:08:32

שתי הסדרות במזרח יהיו שקולות מאוד, אגרסיביות מאוד. כדורסל מזרחי במיטבו. יהיה כיף.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

באקס, ניקס, קליפרס, דנבר.

etayle
etayle
21/05/2021 12:16:59

תודה רבה,
אני חושב שהבאקס ישמידו את מיאמי. ויראו את ההבדל בין רכז עלית(במיוחד בצד ההגנתי), לבין בלדסו שמהימים בפיניקס דיי תייר בליגה.

Dor
Dor
21/05/2021 15:34:13

תודה שחר. אני חושב בדיוק הפוך ממך בכל הסדרות… זה היופי במשחק הזה. הערה קטנה לגבי הבאקס – היט, כתבת שמילווקי הקבוצה המוכשרת והעמוקה יותר. לי זה נראה בדיוק להיפך. להיט יש על הספסל את הדרקון הסלובני, הירו, איגי ודדמון. לבאקס אין כזה כח אש מהספסל ולמעט יאניס (מידלטון <ג׳ימי) אין להם שחקנים יותר מוכשרים באף עמדה. למרות זאת אני דווקא מהמר שהגנה והאורך של הבאקס יעשו את ההבדל הפעם

פיני
21/05/2021 15:36:41
Reply to  Dor

הולידיי-נאן?

Dor
Dor
21/05/2021 17:17:20
Reply to  פיני

המממ צודק, למרות שנאן לא פראייר

וניל טרופי
וניל טרופי
22/05/2021 2:15:14

תודה על הפריוויו, להוציא ניקס הוקס שלדעתי התברגו לכאן בגלל עונה חלשה מאוד של הסלטיקס וההיט לכל שאר הקבוצות יש כוכבי על שעליהם תקום או תיפול העונה. מי שיצליח להגביל את הכוכב שממול תעלה ואני מקווה שיאניס סוף סוף יתן אקסטרה כוח כי אם לא הוא יצא חסה על החתימה במילווקי. לפי מה שראיתי מיאמי תלויה בבאטלר וקואץ' באד חייב להתמקד בו.
אם להמר אז
ניקס באקס קוואי לילארד למרות שהייתי רוצה לראות את לוקה ויוקיץ עד הסוף

ירון, החלום
ירון, החלום
23/05/2021 4:23:10

בס"ד
תודה רבה.

trackback

[…] בפוסט הקודם, ראינו חלק מסדרות הפלייאוף, וזה הזמן להשלים את התמונה:הפלייאין הסתיים, ויש לנו 4 סדרות בין מקומות 1-8 או 2-7:במערב:יוטה – ממפיס ; פניקס – לייקרס ;במזרח:פילדלפיה – וושינגטון ;ברוקלין – בוסטון ; […]